Menu Principal
TAXACIÓ - |
La taxació, tècnicament denominada com a informe de valoració, és un document que té com a objectiu establir de forma justificada el valor d'un bé, d'acord amb uns criteris prèviament establerts i desenvolupant una metodologia adequada.
La taxació d'un bé està subjecta a una estricta normativa legal que estableix els criteris i metodologia per realitzar-
PROCEDIMENT DE TRAMITACIÓ DE L'INFORME DE VALORACIÓ
|La Propietat| Encarrega la realització del informe de valoració.
És recomanable preparar la documentació necessària abans que el taxador visiti l'immoble perquè el procés es desenvolupi ràpidament.
Habitatge:
Certificació registral, nota simple actualitzada o escriptura.
Documentació Cadastral.
En cas de ser VPO: fotocòpia de la cèdula de qualificació definitiva.
En cas d'estar llogada: fotocòpia contracte d'arrendament, els últims rebuts de lloguer, estat de pagament i de despeses.
Immoble en Construcció:
Projecte visat.
Documentació Cadastral.
Fotocòpia de llicència d'obra o sol·licitud de la mateixa.
Ultima certificació d'obra expedida per la direcció facultativa.
Contracte d'execució d'obra.
Pressupost real del contracte d'obres.
Memòria de qualitats finals.
Oficines:
Certificació registral.
Nº de referència cadastral i fitxa de l'oficina del cadastre.
Estatuts de la comunitat de propietaris.
Fotocòpia de llicència d'obertura o inici d'activitat.
En cas d'estar llogada: fotocòpia contracte d'arrendament, els últims rebuts de lloguer, estat de pagament i de despeses.
Naus:
Certificació registral, nota simple actualitzada o escriptura.
Nº de referència cadastral i fitxa de l'oficina del cadastre.
Fotocòpia de llicència d'obertura o inici d'activitat.
En cas d'estar llogada: fotocòpia contracte d'arrendament, els últims rebuts de lloguer, estat de pagament i de despeses.
Edificis:
Certificació registral, nota simple actualitzada o escriptura.
Nº de referència cadastral i fitxa de l'oficina del cadastre.
Cèdula urbanística o Certificat Municipal.
Estatuts de la comunitat de propietaris.
Si és VPO: fotocòpia de la cèdula de qualificació definitiva.
Fotocòpia de llicència d'obertura o inici d'activitat (per a activitats comercials).
En cas d'estar llogada: fotocòpia contracte d'arrendament, els últims rebuts de lloguer, estat de pagament i de despeses.
Terrenys Urbans:
Certificació registral, nota simple actualitzada o escriptura.
Nº de referència cadastral i fitxa de l'oficina del cadastre.
Cèdula urbanística o Certificat Municipal (aprofitament urbanístic).
Terrenys Rústics:
Certificació registral, nota simple actualitzada o escriptura.
Documentació Cadastral.
Règim d'explotació.
Drets de reg.
|anglès arquitectes| Redacta l'informe de valoració.
Visita a l'immoble
En la data prevista, el taxador, visitarà l'immoble per realitzar mesuraments, fotografies i aixecar un croquis. A més prendrà dades sobre els acabats, els materials i l'estat de conservació de l'immoble.
Estudis i comprovacions que es realitzen
Realització de l'estudi de mercat zonal i sectorial, les comprovacions registrals, les comprovacions cadastrals, les comprovacions urbanístiques d'acord amb el planejament del municipi, i tots aquells altres treballs necessaris per completar els requeriments formatius.
Confecció de l'informe
Finalment es realitza l’informe de valoració aplicant els mètodes i coeficients de valoració propis per a cada situació.
Una vegada rebuda la documentació necessària i realitzada la visita a l'immoble, s'entrega l'informe en 3 dies laborals.
QUE POT FER |anglès arquitectes| EN RELACIÓ AL INFORME DE VALORACIÓ?
Valoració de tot tipus de béns.
Serveis d'intermediació en la compravenda i lloguer.
Truqui al 620 399 607 o posi's en contacte amb nosaltres mitjançant el formulari